מה הטיפול הנכון לכאבי צוואר אקוטיים וכרוניים

כאבי צוואר הינם תופעה שכיחה ביותר והיא יכולה לנבוע ממספר גורמים. עמוד השדרה הצווארי שלנו מורכב מ7 חוליות המאפשרות תנועת רבה וזאת על מנת לאפשר לנו להניע את הראש בקלות לפי צרכי היום יום התפקודיים. סביב החוליות ישנם שרירים המייצבים את החוליות ובין החוליות ישנם דיסקים שנועדו לספוג את הלחץ שנוצר על עמוד השדרה הצוארי ולרכך ולשפר את התנועה של הצואר. מעבר לכך, בין החוליות הצואריות יוצאים העצבים אשר שולטים על כל הפעולות והתחושות של הידיים .

שני גורמים מרכזיים יכולים לגרום לכאבי צוואר: טראומה ושחיקה .

הגורם הראשון, טראומה, יכול לקרות בעקבות תנועה חדה ומהירה של הראש כמו בזמן תאונת דרכים שבה הראש והצוואר נעים בצורה מאוד מהירה לכיוונים שונים, במקרה כזה יכולים להופיע גם כאבי ראש חדים וכאבים בכל חגורת הכתפיים.
הגורם השני, שחיקה, נגרם בעקבות עומס מתמשך לאחר ישיבה ממושכת ולא נכונה מול המחשב או בעקבות עבודה פיזית המעמיסה על חגורת הכתפיים ועל הצוואר.
בשני המקרים הנ”ל יש נטייה להימנע מתנועות מכאיבות והפסקת כל פעילות היכולה לעורר כאבים. הנטייה למניעת תנועה לא רק שלא עוזרת אלא אף יכולה להחמיר את המצב! מחקרים מוכיחים שגישה כזאת רק גורמת להחמרת הכאבים ולעיכוב הריפוי של הצוואר. ההמלצה הגורפת היום היא בדיוק הפוכה. יש לעודד תנועה ולחזק את שרירי הצוואר המייצבים על מנת למנוע עומסים חריגים על חוליות הצוואר והעצבים העוברים שם. יחד עם זאת, חשוב מאוד ללמוד כיצד למנוע עומסים נוספים על הצוואר. זאת ניתן לעשות ע”י הדרכה ארגונומית לשימוש נכון בגוף בזמן עבודה ושמירה על יציבה נכונה לאורך היום.

סובלים מכאבים בצוואר?

צרו קשר או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעוניינים לשמוע עוד פרטים? מלאו את הטופס ואצור אתכם קשר בהקדם האפשרי     או חייגו 052-6635447

רוצים לשמוע פרטים נוספים לגבי אפשרויות טיפול? השאירו פרטים ללא התחייבות!